VW Golf R400

Vydal T.C.   |   Publikováno 22. 02. 2016

  • 1 / 1

Očekávaný VW Golf R400 má letos dorazit na podzimní výstavu v Paříži. Bylo sice avizováno jeho představení již v roce 2015, ale automobilka chce ukázat spolu s ním i facelift standardního VW. 

 

Volkswagen Golf R400 bude striktně limitovanou edicí, kdy prodej je plánován na počátek roku 2017. Jeho cena je předběžně stanovena mezi 50 – 60 000€, což není při jeho obrovském potenciálu nijak přemrštěné. Obzvlášť, pokud vezmeme v úvahu, že jeho výkon má být vyšší než má např. Porsche 911 Carrera S.

Pod jeho kapotou bude umístěn kompaktní vysokovýkonný čtyřválcový motor o objemu 2.0 litru s výkonem 294kW (400 koní) při otáčkách 7200 za minutu. Tento agregát s geny supersportovního plnokrevníka dokáže katapultovat vůz o váze pouhých 1420kg na rychlost 100km/h za 3,9 vteřiny a jeho maximálka je elektronicky omezena na 280km/h.

Stejně jako všechny VW s označením „R“, i tento bude mít permanentní pohon všech kol 4MOTION, který spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG. Tu lze alternativně ovládat i manuálně s pomocí páky nebo tlačítek na volantu. Systém 4MOTION se aktivuje až v okamžiku prokluzu kol, aby se zabránilo případné ztrátě trakce. Pohon je zdokonalený mezinápravovou spojkou Haldex 5, která se stane aktivní ještě o zlomek vteřiny dřív, než k prokluzu kol dojde.

Spojka Haldex bude tedy plnit funkci uzávěrky mezinápravového diferenciálu, další systém XDS+, umístěný na přední a zadní nápravě, při rychlejším průjezdu zatáčkou přibrzdí vnitřní kola a podobně jako samosvorný diferenciál optimalizuje chování vozu a změnu směru jízdy.

Golf R400 bude disponovat, stejně jako sériový model, funkcí „ESC Sport“, který se dá aktivovat spínačem na středové konzole. Když tedy řidič krátce stiskne tlačítko, elektronicky řízený stabilizační systém ESC se přepne do režimu sport. Při obzvlášť rychlé jízdě zatáčkami bude tak ESC zasahovat později a tím dodá agresivnější jízdní vlastnosti. Pokud se přepínač podrží déle než tři vteřiny, celý systém ESC se deaktivuje a vozidlo tak bude pro profesionální použití třeba na okruhu.

Sportovní podvozek je vpředu vybaven vzpěrami McPherson se spodními příčnými trojúhelníkovými rameny a vzadu je více prvková modulární náprava. Podvozek oproti standardnímu Golfu o 20 mm nižší. Kola mají rozměr 235/35 a jsou na 19“ ráfcích. Celé vozidlo je lemováno karbonovými díly a ze zadního difuzoru koukají centrálně umístěné koncovky výfuku.

V interiéru jsou pro řidiče a spolujezdce připravena dvě skořepinová sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a nutnými otvory pro bezpečnostní pásy.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Čtěte více
Novinky
Speciály
Kokain je out, teď frčí čokoláda

Kokain je out, teď frčí čokoláda

Všichni milovníci hříšného mlsání s názvem čokoláda jsou nadšeni a v euforii. Šňupání čokolády prý navozuje stejné pocity jako při orgasmu.   čtěte hned

Porno herečka vs „normální“ ženská

Porno herečka vs „normální“ ženská

Na porno kouká každý, a kdo tvrdí že ne, kouká na něj o to víc. Problém ale nastává v okamžiku, kdy muž zapomene, že to co se děje u něj v ložnici není "pohádka pro dospělé" ale reálný ... čtěte hned

Pijete vodu s citronem? Pak děláte velkou chybu!

Pijete vodu s citronem? Pak děláte velkou chybu!

Když pravidelně každé ráno vypijete sklenici vlažné vody se šťávou z citronů, budou se dít s vaším zdravím zázraky. Podlehli jste novodobému trendu a už si nedokážete představit den bez ... čtěte hned