RAM 1500 EcoDiesel – nejmenší z beranů

Vydal T.C.   |   Publikováno 4. 02. 2016

  • 1 / 1

USA je známé svými monstrózními pick-upy. RAM 1500 EcoDiesel je ale nejmenší z nich, který automobilka (již v názvu bez Dodge) nabízí. Tedy nejmenší pro ně, u nás s tímto vozidlem i tak budete těžko hledat místo k zaparkování  

 

Délka RAM je bezmála šest metrů dlouhá (5815mm), její šířka 2015mm a výška ctihodných 1920mm. Své zastánce nejspíš najde mezi farmáři nebo lidmi z vesnice, do městského provozu nebo na malých klikatých silnicích to nebude žádný med. Určitě je ideálním pomocníkem při převozu koní nebo skotu, pro městské zákazníky se ale bude spíš jednat o zvýšení ega. I když je nejmenší z celé řady, i tomuto pick-upu končí střecha běžných vozidel někde uprostřed dveří a takový Ford Ranger, Nissan Navara nebo Volkswagen Amarok jsou proti němu hračky pro děti.

Hnacím agregát není tentokrát brutální obsah 5,7 HEMI, jak bývá zvykem, ale řadový šestiválec diesel Cummins o objemu 3.0 litru se čtyřiadvaceti ventily a turbodmychadlem od italského výrobce VM Motori. Ten se mimo jiné montuje i do Maserati Ghibli. A i když vypadá pod kapotou možná trochu malý, jeho výkon může kritiky překvapit – 240 koňských sil a točivý moment 567Nm, takže hodnoty podobné třeba benzinovému osmiválci 7.2 litru. Odezva na sešlápnutý plyn je okamžitá a úžasná a leckoho dokáže svou výbušností překvapit, i když tento nafťák svým zvukem příliš nepřekvapí, jak tomu bývalo právě u HEMI.

Převodovka je automatická osmistupňová TorqueFlite a podle výrobce nabízí nejlepší točivý moment v této třídě půltunových pick-upů a také má nejnižší hodnoty ve spotřebě paliva. Maximální rychlost je 170km/h, průměrná spotřeba 11 l/100km a zrychlení se u těchto kolosů zpravidla neudává. Motor s přehledem plní normu Euro 6, protože si pomáhá tzv. selektivní katalytickou redukcí, což je vstřikování močoviny do výfukového potrubí.

Interiér je mimořádně komfortní. Rozměrné sedačky bez problémů pojmou i 150 kg vážícího farmáře a všude je dostatek místa. Dokonce i na zadní sedačky se bez problémů vejdou tři cestující. Volant lze nastavovat sice jen výškově, za to je zde vychytávka, kdy je možné elektricky nastavovat vzdálenost brzdového a plynového pedálu. To se u evropských vozů prakticky nikde nevidí.

I přes skvělý výhled z oken je však parkování trochu problém. Na běžném parkovišti budete potřebovat dvě parkovací místa a mezi stojícími vozidly nebude manévrování zrovna snadné. Trochu vše napraví zadní parkovací kamera, která obraz přenáší na barevný displej, ale i tak se může řidič někdy pěkně zapotit.

RAM 1500 umí jezdit jen na zadní pohon, ale samozřejmostí je zapnout čtyřkolku včetně volitelné redukce. A to buď manuálně nebo vše ponechat na automatické detekci. Podvozek je žebřinový s rámem, takže bez problémů zvládá i těžký terén. Na přání zákazníka je možné instalovat i vzduchové odpružení, které umí zvednout světlou výšku asi o pět centimetrů.

RAM 1500 se rozhodně stane vyhledáv

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

Čtěte více
Novinky
Speciály
Kokain je out, teď frčí čokoláda

Kokain je out, teď frčí čokoláda

Všichni milovníci hříšného mlsání s názvem čokoláda jsou nadšeni a v euforii. Šňupání čokolády prý navozuje stejné pocity jako při orgasmu.   čtěte hned

Porno herečka vs „normální“ ženská

Porno herečka vs „normální“ ženská

Na porno kouká každý, a kdo tvrdí že ne, kouká na něj o to víc. Problém ale nastává v okamžiku, kdy muž zapomene, že to co se děje u něj v ložnici není "pohádka pro dospělé" ale reálný ... čtěte hned

Pijete vodu s citronem? Pak děláte velkou chybu!

Pijete vodu s citronem? Pak děláte velkou chybu!

Když pravidelně každé ráno vypijete sklenici vlažné vody se šťávou z citronů, budou se dít s vaším zdravím zázraky. Podlehli jste novodobému trendu a už si nedokážete představit den bez ... čtěte hned